diumenge, 1 de juliol del 2012

TROBADA DE FESTA MAJOR DE CANET DE MAR

La trobada de Canet de Mar ha sigut molt animada. La cercavila un pèl llarga, però el conjunt molt satisfactori. Primer perquè erem un piló de colles que ens hem passejat per una carrers molt macos, plens d'edificis modernistes i molta gent, amb una marinada que ens refrescava les galtes i esbullava suaument els cabells. El ball final ha tingut una sorpresa molt especial. Resulta que van rebatejar 2 gegants que la Trinca (que per si no ho sabíeu són de Canet) ha cedit a la colla gegantera. Els gegants els han adoptat han dit ells. I sabeu qui fèia de mossèn? En Miquel Ângel, el trincaire barbut. Els han posat el nom de Mercè i Martí, protagonistes d'una divertida i pícara cançó de les primeres de la Trinca que es deia "A collir pebrots" feu clic aquí i la podreu llegir. I si la voleu escoltar, cliqueu aquí. Havíeu de veure el ball: em Martí empaitant a la Mercè i al final capgirant els papers... I després, cap a sopar, que ho havíem ben suat.

CLIQUEU SOBRE LES IMATGES PER VEURE-LES GRANS

1 comentari:

  1. A COLLIR PEBROTS

    A un poblet molt petitó,
    diuen que un xicot hi havia,
    que molta fama en tenia
    de ser un gran conqueridor.

    El noi es deia Martí
    i a la Mercè amb il·lusió
    per poder-la conquerir
    li cantava la cançó:

    Ai nena, si vols venir
    al camp a collir maduixes,
    vigila que quan t'ajupis
    se't veuran les cuixes.

    Ai nena, si vols venir
    al camp a collir fesols,
    buscarem un bon racó
    per a poder-hi estar sols.

    Ai, Martí ! quina engúnia em fas venir.
    Ai, Mercè ! jo que hi vaig de bona fe.

    Ai nena, si vols venir
    al camp a collir patates,
    prendrem una mica el sol
    darrera d'unes mates.

    Ai nena, si vols venir
    al camp a collir cigrons,
    per cada cigró que cullis
    jo t'ompliré de petons.

    Ai, Martí ! quina engúnia em fas venir.
    Ai, Mercè ! jo que hi vaig de bona fe.

    Ai nena, si vols venir
    al camp a collir cireres,
    vigila, després ta mare
    dirà que fas ulleres.

    Ai nena, si vols venir
    al camp a collir raïm,
    si és nena li direm Rosa
    i si és un vailet li direm Joaquim.

    Ai, Martí ! ara si que vull venir.
    Ai, Mercè ! ara hi vas de mala fe.


    Lletra i música: La Trinca

    ResponElimina